تبلیغات
حاشیه های سینمای ایران - ● بهنام بهزادی: دوست داشتم درباره جوان ها فیلمی بسازم
حاشیه های سینمای ایران



مدیر وبلاگ : emad bavi
نویسندگان
صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
صفحه نخست    |     تماس با مدیر    |     پست الکترونیک    |     RSS    |     ATOM
بهنام بهزادی: دوست داشتم درباره جوان ها فیلمی بسازمگزارش سینمانگار از نشست خبری فیلم «قاعده تصادف»
بهنام بهزادی: دوست داشتم درباره جوان ها فیلمی بسازم

خلاصه مطلب : هانیه انارکی: بهنام بهزادی درباره فیلمنامه و چگونگی ساخت «قاعده تصادف» گفت: ایده ساخت این فیلم مربوط به همان زمانی است که «تنها دوبار زندگی می کنیم» را ساختم. دوست داشتم درباره جوان ها فیلمی بسازم.

 نشست خبری «قاعده تصادف» با حضور کارگردان و عوامل فیلم در میان ازدحام جمعیت چشمگیری از عکاسان و خبرنگاران برگزار شد.

در این جلسه بهنام بهزادی نویسنده، تهیه کننده و کارگردان فیلم همراه با امین جعفری فیلمبردار، یداله نجفی صدابردار، و بازیگران فیلم امیر جعفری، اشکان خطیبی، مهرداد صدیقیان، روشنک گرامی، الهه حصاری، بهاران بنی احمدی و ندا جبرائیلی حضور داشتند.

بهزادی درباره فیلمنامه و چگونگی ساخت «قاعده تصادف» گفت: ایده ساخت این فیلم مربوط به همان زمانی است که «تنها دوبار زندگی می کنیم» را ساختم. دوست داشتم درباره جوان ها فیلمی بسازم. تحقیقات دقیق و زیادی برای نوشتن فیلمنامه انجام دادم. روابط میان والیدن و فرزندان را در نمونه ای شامل پانصد کیس بررسی کردم. نسخه نهایی «قاعده تصادف» حاصل چندین بار بازنویسی فیلمنامه است.

بهزادی در پاسخ به سوال یکی از حضار در مورد چرایی استفاده از پلان-سکانس چنین توضیح داد: ایده پلان-سکانس بخشی از فرم جامعی است که برای ساختار کلی فیلم در نظر داشتم. این ایده جزئی از کار من بود و نه بخشی ادیتیو که بخواهم به کار اضافه کنم.

بهزادی در ادامه اضافه کرد: بداهه پردازی اندکی که داشتیم در زمان تمرین ها اعمال شد. موارد محدودی در مورد شوخی ها و برخی دیالوگ ها پیشنهادهایی ارائه شد که بر اساس آن تغییراتی بوجود آوردیم. بعدتر که فیلمنامه تکمیل شد همه چیز بر اساس آن شکل گرفت.

امیر جعفری بازیگر این فیلم نیز گفت: از اردیبهشت درباره کار صحبت کردیم. به سبب مشکلات و موانعی که داشتیم تا آبان ماه کاری از پیش نرفت. از آبان ماه کار استارت خورد. دو ماه تمرین مداوم داشتیم. کار نسبتاً سختی بود. درباره چگونگی انتخاب فیلمنامه هم که چون دعوت از جانب آقای بهزادی بود، من با جان و دل پذیرفتم. بهزادی به من می گفت تا جهنم هم با او می رفتم.

امین جعفری فیلمبردار «قاعده تصادف» در مورد نحوه کار چنین توضیح داد: شکل دوربین روی دست در ادامه ایده آقای بهزادی و در خدمت رئالیته داستان انتخاب شد. لازمه جنس اثری که قصد داشتیم خلق کنیم انتخاب این شکل از فیلمبرداری بود. طراحی نورپردازی به شکلی انجام شد که طبیعی به نظر آید و نور خیلی به چشم بیننده نیاید.

بهزادی توضیحات تکمیلی در مورد فیلمبرداری ارائه داد: برای داشتن نگاه ناظر و دنبال کردن سوژه ها، من به جز دوربین روی دست تمهید دیگری در ذهن نداشتم.

امین جعفری در مورد کیفیت تصویر قدری معترض بود. جعفری در این باره گفت: تصویر فیلم اکران شده در سالن میلاد ایده آل نبود، رنگ و نورها تا حدی به هم ریخته بود. در قسمت هایی خود من شوکه شدم که چرا تصویر به این شکل است.

بهزادی درباره نحوه انتخاب اشکان خطیبی گفت: اشکان را در «شام ایرانی» دیدم و خیلی از او خوشم آمد. فکر کردم که چقدر شبیه امیر فیلمنامه من است. با او تماس گرفتیم قراری گذاشتیم و صحبت های اولیه انجام شد.

خطیبی درباره تجربه همکاری با بهزادی گفت: بعد از تماسی که با من گرفتند خیلی دوست داشتم حتماً در این کار باشم. اتفاقاً آن زمان سر تئاتر بودم و درگیر چند کار دیگر هم بودم. تلاش زیادی کردم که برنامه ام برای «قاعده تصادف» هماهنگ شود. درباره فیلم هم باید بگویم که به عقیده من بازی ها بویژه در چنین کارهایی با اینتراکت شکل می گیرد. گروه بازیگرهای فیلم در شکل گیری اجرا بسیار مؤثرند.

مارتین شمعون پور آهنگساز فیلم و بازیگر نقش مارتین که در اواسط جلسه به روی سن آمد درباره نقشش گفت: نقش مارتین شبیه خودم بود. اجرای این نقش برایم تجربه خیلی سختی نبود.






نوع مطلب :
برچسب ها :